Alla inlägg den 28 mars 2011

Av madeleine karlsson - 28 mars 2011 18:20


Så här ser det allt som oftast ut hemma hos oss, eller för den delen där jag råkar befinna mig...


 

Jodå, jag spillde väl ut kaffe över hela bordet så att det rann ner genom springorna och landade så käckt på den gröna gräsmattan... Naturligtvis så hade jag precis målat naglarna också så jag kunde inte ta disktrasan och torka rent utan jag fick springa in i köket och hämta en stor hög med hushållspapper att torka med. När jag återvände så hade nästan allt kaffe sugits upp av de torra bordsbrädorna och då tyckte ju jag att prblemet i det stora hela var rätt så löst. Men jag torkade noga med pappret i alla fall. Jag ville ju inte förarga kovbullen när han kom hem och var trött från jobbet...


Men korvbullen skrattade bara åt mig och konstaterade att bordet kanske skulle behöva lackas om.


Av madeleine karlsson - 28 mars 2011 10:49

Okej, vem det nu är som bestämmer, kan du ge mig vintern tillbaka. Det kalla vädret och snön. Jag är redan trött på våren, det kliar överallt, nysningarna går inte att hejda och snoret rinner. Dessutom är jag konstant trött.


Att jag nu är tvungen att sätta mig och läsa två vetenskapliga forskningsrapporter på engelska känns som en omöjlighet. Jag vill bara sova!


När jag vaknar om morgnarna så känns ögonen som två fotbollar, runt och i dem sitter torkat gult klet som man liksom måste skrapa bort för att ens kunna öppna dem. Det är vidrigt och våren har bara börjat... Fy faan!

Mina tabletter, allergimedicinen, fungerar inte alls. Varför vet jag inte, de brukar hjälpa mig lite i allafall. De hjälper dock till med att spä på den redan befintliga tröttheten. Gud, kan ingen komma på ett botemedel mot alla former av allergier?? Jag orkar inTe ens tänka på att det här bara är början. Kanske känns det som värst nu efter den långa och pollenfria vintern? Jag kanske bara är i pollenchock?


Jag hoppas det för jag är redan så jäkla less! Åååååh, om man kunde ta ut ögonen och klia i ögonhålorna! Och om man typ kunde ha tamponger eller något annat med bra uppsugningsförmåga ständigt uppillade i näsan osv...


Nu ska jag ta en dusch innan jag sätter igång med pluggandet, måste skölja bort allt äckligt pollen som fastnat på mig.



Atchoooooooo! *snörvel*

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards