Alla inlägg den 24 mars 2011

Av madeleine karlsson - 24 mars 2011 16:10

Jag känner mig så grå och tråkig. Sitter här hemma, städar, pluggar, läser och dricker kaffe hela dagarna. Alltid finns det något damm att plocka upp eller nån ny forskningsartikel att läsa...


Det vore roligt att köpa sig något fint klädesplagg och sedan sminka sig ordentligt och ha fest eller nånting sånt. Det vore roligt att göra sig lite extra fin helt enkelt... Och träffa folk! Jag önskar att mina vänner kunde komma hit och dricka drinkar med oss andra, äta middag och bara skratta. Jag längtar efter er!


Jag tänker på F och T som snart ska få sitt andra barn och på lille M som blir storebror, jag tänker på J och S och lille T, vad gör de om dagarna och hur mycket har T växt sedan jag såg honom sist? Jag tänker på A och undrar hur hon har det, vad hon pysslar med och om plugget går bra. Jag tänker på M och M, den ena har köpt hus med sin kille och den andra har jag inte sett på år och dar, jag borde skicka ett kort... Och C, vad gör du nu för tiden? Det är dags att du kommer hit och hälsar på. Och syrran, vad gör du för hyss när jag inte ser dig? :)


Ja, jag tänker på er allihopa! Jag vet ju att ni finns där borta, där ni är...


Om jag vore rik så skulle jag buda och bjuda hit er allesamman omedelbums! Vi skulle ha en hejdundrande fest/kalas bara för att fira att vi finns. Jojjomensan, men nu är jag ju inte så rik så jag får tänka hit er istället. Ja men se där, där leker ju T och M med lastbilen i plast, J sitter i köket och diskuterar pedagogik och matematik med F, M , M och A. S, T, C och korvbullen snackar jakt eller bilar eller nåt och smuttar på varsin whiskey ute i vardagsrummet. Och jag, jag står i köket och förbereder en superb måltid, J smiter ifrån mattediskussionen för att tjyvsmaka på köttet, och salladen, och efterrätten...och tar sedan ett glas vin till. Och rätt vad det är så ringer det på dörren, det är syrran som kommer från Halmstad...


Se, så trevligt vi har det!


 












Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards