Alla inlägg den 26 mars 2011

Av madeleine karlsson - 26 mars 2011 19:57


Ibland behöver man ju liksom piffa upp sig själv, det har jag gjort idag. Färgat håret, tagit hand om naglarna och nagelbanden, färgat ögonbrynen,  lagt en ansiktsmask och rakat benen... För den som vill så går det bra att anteckna det här i intresseboken.


Jag har också fått för mig att jag vill använda läppstift eller läppglans. Jag tycker att det är så himla fint när andra gör det men jag själv, ja jag smetar bara på mitt gamla lypsyl och sedan är jag nöjd. Idag när jag drog med mig Korvbullen ner på stan så slogs jag av alla fina läppstift och jag ville så gärna köpa ett men i vilken färg? Vad passar jag i och vad skulle jag kunna trivas i? Jag kan liksom inget om läppstift... Jag har haft något nån gång men det kändes bara torrt och strävt och inte alls behagligt. Jag vill att det ska kännas som lypsyl men se ut som läppstift. Någon som har några tips?? Ett rött vore ju snyggt, fast kanske lite vågat. Passar mina små läppar verkligen i det? Det känns ju dumt att köpa ett dyrt läppstift som man sedan märker att man inte passar i... Ljusrosa färger går bort. Det är inte min grej alls. Jag vill ha något med lite färg på tror jag (diskuterar med mig själv här). Men inte brunt och inte vinrött...


Det är en djungel för fan. En djungel!


 


 

Här är mitt försök, jag har på mig ett läppglans från, håll i dig nu, H&M! Det är typ någon form av mörkare persikofärg med lite glitter i... Syns ju inte så bra inser jag. Något mer färgstarkt vill jag nog ha... Lite mer åt det röda hållet.



Förresten, ser ni, eller är det bara jag, att jag har mer rynkor kring det högra ögat? Det vänstra ser ju helt slätt ut. Knas! Jag får nog smörja lite extra med antirynkögonkrämen på högersidan hädanefter...



Av madeleine karlsson - 26 mars 2011 19:49

Ibland är det bara skönt att svälja något varmt, något som svider och gör ont. Kanske lögner.

När det bränner och svider inombords och tårarna spränger bakom ögonlocken. Munnen är svår att styra.

Ser över axeln, du blundar visst. Vad betyder det?

Finns det något som du inte vågar se eller är du bara trött? Försvinner synen så där, bit för bit...


Det bubblar i bröstet och rösten spricker. Smärtan trubbas av och ljudet av dig kommer ur mig.

När det bubblar så där minns jag allt, allt som aldrig funnits eller kommer att finnas. Vi skriker och vrålar.

Ser ner i marken, du gråter visst. Hur känns det?

Finns det något som du inte vågar säga eller är du bara glad? Försvinner ilskan så där bara, bit för bit...




Av madeleine karlsson - 26 mars 2011 19:39


Så här såg förresten tröjan ut som jag köpte igår. Den där tröjan som jag säkert inte kommer att hinna använda innan det blir för varmt...


 

Av madeleine karlsson - 26 mars 2011 19:27

 


Jag har problem med torra nagelband, ständigt! Det kan bero på att jag tvättar händerna så fort jag tagit i något, det behöver inte ens vara något äckligt. Det kan också bero på att jag helt enkelt har torra nagelband.


Idag stod jag inte ut längre, nagelbanden hade fransat sig likt gardiner och det gjorde ont som fasen. Det var torrt och sprucket och det såg helt enkelt väldigt ovårdat och äckligt ut. Därför så smet jag in på Åhlens och inhandlade ett mirakel kit med oljor, rengöring, nagelborste och annat smått och gott. Jag måste ju hjälpa de stackars små naglarna... Nu har jag i alla fall testat det här kitet och det fungerade väldigt bra. Jag ska fortsätta smörja med oljan och nagelbandscremen varje dag så kommer det nog se bättre ut om ett tag.


Så har ni torra och spruckna nagelband, köp det här kitet, det kostade ca 150 kronor. Helt klart värt pengarna!

Presentation


Förflyttad Eskilstunabo som nu mera samboskapar i Enköping.

Omröstning

Har du varit här förut?
 Jajjemensan!
 Aldrig!
 Inte en susning!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards